Dr. Martin Luther

Vorrede zum Buch des Propheten Habakuk

Symbol Biblia 1545

Die Lutherbibel von 1545

 

Die Texte der Lutherbibel von 1545 in Frakturschrift

Das Alte Testament

Die Bücher der Propheten

 

Biblia
 

Die gantze Heilige Schrifft Deudsch
D. Martin Luther, Wittenberg 1545

Der Prophet Habakuk

Dr. Martin Luthers Vorrede

 

 

Der Text in vier Kapiteln
(nach der Zählung von 1545)

 

 

 

 

 

D. Mart. Luth.

 

 

 

 

 

[142b]

 

Vórrede auff den Pro-
pheten Habacuc.

 

 

Über den Propheten Habkuk

 

DIEſer Habacuc iſt

ein Troſtprophet / der das Volck ſol ſtercken vnd auff­hal­ten / Das ſie nicht ver­zwei­ueln an Chri­ſtus zu­kunfft / es ſtelle ſich wie ſeltzam es wolle. Da­r­umb braucht er alle kunſt vnd ſtücke die da zu dienen / das der Glaube feſt bleibe in jrem her­tzen / von dem ver­hei­ſſen Chri­ſto / vnd pre­digt al­ſo.

 

 

Inhalte der Predigt des Propheten Habakuk

 

ES ſey wol war / Das vmb jrer Sünde willen / das Land vom Könige zu Babel wer­de müſſen ver­ſtö­ret wer­den. Aber doch ſolle da­r­umb Chri­ſtus vnd ſein Reich nicht auſſen bleiben / Son­dern es ſolle auch der Ver­ſtö­rer der König zu Babel nicht viel glücks dauon haben / vnd auch vn­ter­ge­hen. Denn es ſey Got­tes werck vnd art al­ſo / Das er helffe / wenn es not thut / vnd kome mitten in der rechten zeit / Vnd wie ſein Lied ſinget / Er gedenckt an Barm­her­tzig­keit / wenn trübſal da iſt. Vnd wie man ſpricht / Wenn der Strick am her­te­ſten helt / ſo bricht er.

 

 

Die Parallele zum Christentum der Gegenwart

 

 

 

 

 

→Mat. 24.

GLeich / wie wir auch müſſen die Chri­ſ­ten mit Got­tes wort auff­hal­ten / zum Jüng­ſten­ta­ge / Obs wol ſcheinet / das Chri­ſtus faſt verziehe / vnd wolle nicht komen / Als er auch ſelbs ſagt / Das er komen wer­de / wenn mans am we­nig­ſten denckt / Wenn ſie bawen / pflantzen / kauffen / verkauffen / eſſen / trin­cken / freien vnd heiraten / wer­den etc. Auff das doch etliche / ſo nicht alle können im Glauben erhalten wer­den / Denn hie iſt glaubens vnd predigens not / wie man wol teg­lich fur augen ſi­het.

 

 

Die zeitliche Einordnung des Propheten Habakuk

 

AVs dem allen ſi­het man wol / Das die­ſer Habacuc ſey ge­we­ſen vor der Ba­by­lo­ni­ſchen ge­feng­nis / vieleicht vmb die zeit Jeremia / Vnd auch leicht zuuerſtehen iſt / was er wil vnd mei­net.

 

 

Luthers Kritik an der geläufigen zeitlichen Einordnung

 

DAS aber etliche Bücher von dem Habacuc melden / Er habe dem Propheten Daniel zu Ba­by­lon eſſen gebracht ins Ge­feng­nis aus dem Jü­di­ſchen­lan­de / hat weder grund noch ſchein. So triffts auch nicht wol zu mit der rechnunge der zeit / Sin­te­mal / ſo viel die Wei­ſſa­gung Habacuc gibt / So iſt er elter denn Jeremias / welcher hat erlebt die ver­ſtö­rung Je­ru­ſa­lem / Aber Habacuc weiſſagt dauon. Daniel aber war nach Jeremia / vnd lebt lang / ehe er in das Ge­feng­nis ward geworffen.

 

 

Habakuks Name ist das Programm seines Buchs

 

HAbacuc aber hat einen rechten namen zu ſei­nem Ampt / Denn Habacuc heiſſt auff Deudſch ein Hertzer / oder der ſich mit eim andern hertzet vnd in die Arm nimpt. Er thut auch al­ſo mit ſei­ner Wei­ſſa­gung / das er ſein Volck hertzet vnd in die arm nimpt / das iſt / Er tröſtet ſie vnd helt ſie auff /

Wie man ein arm weinend Kind oder Menſch
hertzet / das es ſchwei­gen / vnd zu frie­den
ſein ſolle / Weil es / ob Gott wil /
ſol be­ſſer wer­den.

Haba-

cuc.

 

 

❦❧

 

 
 

 

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